۰

تمساح پوزه کوتاه جان کودک 10 ساله را گرفت/محیط زیست دیه کودک را پرداخت می کنیم

بعد از ظهر پنجشنبه کودکی ۱۰ ساله از اهالی روستا کشاری شهرستان سرباز، در حاشیه رودخانه سرباز توسط یک تمساح پوزه کوتاه (گاندو) به درون رودخانه کشیده شده و متاسفانه جان خود را از دست می دهد.
تمساح پوزه کوتاه جان کودک 10 ساله را گرفت/محیط زیست دیه کودک را پرداخت می کنیم
تمساح پوزه کوتاه جان کودک 10 ساله را گرفت/محیط زیست دیه کودک را پرداخت می کنیم
فرماندار شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا؛ با تایید این خبر و ابراز تاسف از این حادثه ناگوار، بیان کرد: عصر دیروز زمانی که اهالی روستا کشاری شهرستان سرباز برای برداشت آب از پایین دست سد پیشین به رودخانه می روند این دانش آموز نیز به اتفاق اهالی به نزدیک تالاب رفته و مشغول بازی میشود که در این هنگام تمساحی با عکس العمل سریع این دانش اموز را به زیر آب فرو می برد.
وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه این دانش آموز به دلیل ماندن در زیر آب و بدلیل خفگی  جان خود را از دست داده است، تصریح کرد: پیکر بی جان این کودک 10 ساله با کمک اهالی روستای کشاری از زیر آب بیرون آورده شده است.
حمیدالدین یوسفی ادامه داد: باهماهنگی انجام  شده با محیط زیست، امروز جمعی از مسئولان شهرستانی به همراه مدیر کل محیط زیست استان به دیدار خانواده این دانش آموز خواهند رفت تا علاوه بر شرکت در مراسم ختم، برای بازدید میدانی از منطقه وقوع حادثه و جلوگیری از وقوع این گونه اتفاقات چاره اندیشی شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز ضمن ابراز تاسف از این حادثه ناگوار، گفت: جسد کودک جان باخته به پزشکی قانونی چابهار منتقل شده است.
سعید محمودی اظهار داشت: بر اساس گفته شاهدان مرگ کودک توسط یک تمساح در حاشیه رودخانه رخ داده است و در صورتیکه نظر پزشکی قانونی نیز این موضوع را تایید کند سازمان حفاظت محیط زیست دیه کودک را به خانواده مرحوم پرداخت خواهد کرد.
محمودی گفت: از حادثه ای که برای این کودک هم وطن رخ داده متاثر هستیم و روز آینده جهت دلجویی از خانواده و بازماندگان کودک جان باخته و همچنین بازدید میدانی از منطقه وقوع حادثه عازم شهرستان چابهار خواهیم شد.
گفتنی است بر اثر  گرمای شدید و عدم نزولات جوی اکثر منابع آب شرب و آب های سطحی رودخانه های شهرستان سرباز خشک و یا در حال خشک شدن هستند و مردم هم برای جمع آوری آب به برکه ها و تالاب های نزدیک می شوند که تنها زیستگاه پوزه کوتاه یا "گاندو" در کشور محسوب می شوند.
غذای اصلی این تمساح ماهی‌ها، پرندگان و پستانداران اطراف رودخانه است پس گاندو یک آدمخوار بالفطره نیست. گاندو مثل تمساح ها و کروکودیل های دیگر خوی تهاجمی کشنده ندارد. چرا که گاندو بر خلاف جثه‌اش به غذای زیادی احتیاج ندارد و شاید 500 گرم گوشت در روز رضایت خاطرش را فراهم کند. هر چند دیده شده که گاندو در ایام خشکسالی و قحطی به دام‌ها، سگ‌های گله و حتی انسان حمله می کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423714