۰
گزارش پاپایا از ۷۰ سال سرکوب و کشتار؛

دولت صراحتا به جنایات کشمیر واکنش نشان دهد/ حمله وحشیانه پلیس هند به معترض نقض آشکار حقوق بشر است

حمله وحشیانه پلیس هند به معترضانی که برای دفاع از حق خود آمده اند و چیزی بجز امنیت و آرامش نمی خواهند، نقض آشکار حقوق بشر و ارزشهای انسانی است.
دولت صراحتا به جنایات کشمیر واکنش نشان دهد/ حمله وحشیانه پلیس هند به معترض نقض آشکار حقوق بشر است
دولت صراحتا به جنایات کشمیر واکنش نشان دهد/ حمله وحشیانه پلیس هند به معترض نقض آشکار حقوق بشر است
به گزارش پاپایا؛ مناطق جامو و کشمیر که سالهاست باعث تنش مرزی بین هند و پاکستان شده است از اهمیت بالایی در بین دوکشور برخوردار است و در این میان همواره مسلمانان این منطقه به بهانه های مختلف قتل عام شدند و کشورهای غربی نیز با سکوتی مرگبار نظاره گر این جنایات بودند.
کشمیر از سال 1320 تا 1586 میلادی به عنوان یک کشور مستقل اسلامی شناخته میشد ولی پس از نقض تعهد اکبر شاه مغول و دستگیری یوسف شاه چک آخرین پادشاه مسلمان کشمی، مجدد اشغال شد و اکبر شاه مغول بخش‌ اعظم کشمیر را تحت سیطره خود قرار داد.
 از سال 1947 تاکنون دو کشور هند و پاکستان که دارای بمب اتمی نیز هستند بر سر مالکیت این منطقه منازعه داشتند و در این سالها سه جنگ بزرگ نیز در این رابطه بین این دوکشور روی داده است،
پس از اولین جنگی که بین هند و پاکستان بر سر مالکیت کشمیر رخ داد، مسئله این منطقه به سازمان ملل ارجاع داده شد و در طول این سالها چندین قطعنامه در این زمینه تصویب شده است که تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.
پس از توافق آتش بس میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد در سال 2003 میلادی، روند صلح میان دو همسایه آغاز شد؛ ولی از آن پس نه تنها صلح پایداری در منطقه کشمیر حاکم نشد بلکه این منطقه مسلمان نشین همچنان صحنه نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب مردم است و دولت های این کشورها نیز تنها دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند.
 

 
آغاز انتفاضه مردم مسلمان کشمیر
 
مردم کشمیر در این سالها برای مقابله با سرکوب و کشتار مسلمانان تلاشهای بسیاری کردند اما در روز جمعه 18 تیرماه "برهان وانی" رهبر جوان حزب مجاهدین منطقه کشمیر به ضرب گلوله نیروهای پلیس هند کشته شد و این ترور باعث شد تا آتش خشم مردم روشن شود و موجی از تظاهرات و اعتصاب گسترده کشمیر را فرا بگیرد.
پس از این ترور، سه روز عزای عمومی در کشمیراعلام شده و اعتراضات به اقدام پلیس هند آغاز شد و پس تشییع این رهبر 22ساله مسلمان توسط مردم داغدار و خشمگین، تظاهرکنندگان با قوت بیشتر به کار خود ادامه داده ولی پلیس هند در مقابله با این اعتراضات به درگیری‌های خشونت‌آمیز روی آورد و مردم را به گلوله بست.
 

 
موضوع کشمیر مربوط به هند و پاکستان نیست بله مسئله جهان اسلام است

در همین راستا امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا؛ با محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری هند، بیان کرد: حمله وحشیانه پلیس هند به معترضانی که برای دفاع از حق خود آمده اند و چیزی بجز امنیت و آرامش نمیخواهند، نقض آشکار حقوق بشر و ارزشهای انسانی است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده ادامه داد: موضوع کشمیر مربوط به هند و پاکستان نیست بله مسئله جهان اسلام است، کشورهای اسلامی باید باحمایت همه جانبه از مردم مظلوم این منطقه دفاع کنند و با فشار به هند به این جنایات پایان دهند.
وی با بیان این مطلب که نمیتوان از سازمان ملل و کشورهای غربی انتظاری برای کمک داشت، تصریح کرد: سازمان ملل و کشورهای غربی نه تنها برای حل این مشکل تلاشی نمیکنند بلکه به صورت پنهانی از کشتار مسلمین حمایت میکنند و تنها کشورهای جهان اسلام هستند که میتوانند برای دفاع از خون های ریخته شده و مردم بی دفاع کشمیر قدمی بردارند.
 
وزیر امور خارجه و دولت در مقابل جنایات کشمیر موضع‌گیری کنند

مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز با گلایه از سکوت دولتمردان در مقابل قتل عام مسلمانان کشمیر، تاکید کرد: نباید به خاطر این موضوع که در برخی موضوعات با هند داد و ستد مالی داریم چشم بر این جنایات ببندیم و قدمی برای حل این مشکلات برنداریم.
وی اظهار داشت: وزیر امور خارجه و دولت باید در مقابل جنایات علیه مسلمانان کشمیر و جامو موضع گیری کنند، چراکه جمهوری اسلامی ایران به دفاع از مردم مظلوم جهان شهرت دارد و حمایت از مسلمانان کشمیر امری واجب و حیاتی است.
رسولی زاده در پایان با گلایه از سران برخی کشورهای عربی منطقه، تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی همانگونه که دفاع از فلسطین را به دوستی با غرب فروخته اند، میخواهند در مقابل جنایات کشمیر نیز سکوت کنند تا اربابان غربی آنان خشنود باشند و فراموش کرده‌اند که دفاع از مظلوم یکی از اصول مسلمانی است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 423904