۰

سنگاپور یک اتوبوس خودران را آزمایش خواهد کرد

براساس تازه ترین گزارش ها از کشور سنگاپور، به زودی شاهد به حرکت درآمدن اتوبوس های خودران در این کشور خواهیم بود. شاید شما هم گمان کنید که این اتوبوس ها در ابعاد کوچک هستند، اما اینطور نیست، چرا که این اتوبوس ها به معنای واقعی کلمه اتوبوس اند و طول آنها به 12 متر می رسد.
اتوبوس خودران
سنگاپور
اتوبوس خودران سنگاپور
به گزارش پاپایا، قرار است این اتوبوس ها در منطقه غربی جورانگ در سنگاپور تردد کنند. دانشگاه فنی نانیانگ نیز در همین قسمت از سنگاپور واقع شده است. طی این پروژه، اتوبوس های خودران طی هر بار تردد، بیش از هشتاد نفر را بین دانشگاه فنی نانیانگ و پارک فناوری CleanTech که مرکز اقتصادی در این منطقه به شمار می رود جابجا خواهند کرد. طول مسافت در این مسیر حدود 1.6 کیلومتر خواهد بود.

تیم مجری این طرح همچنین در حال بررسی اجرای پروژه مشابهی در ایستگاه قطار در همین منطقه است. در صورت اجرای این طرح، طول مسیر طی شده توسط این اتوبوس ها به هشت کیلومتر خواهد رسید. این اتوبوس ها در ایستگاه هایی که به طور خاص برای آنها طراحی شده شارژ می شوند.

این نخستین باری نیست که یک اتوبوس با این ابعاد به صورت خودران به حرکت در خواهد آمد. از میان همه محصولاتی که در این رده معرفی شده اند، اتوبوس خودران مرسدس بنز طی تابستان امسال، مسافتی معادل بیست کیلومتر را در آمستردام طی کرد.

نکته قابل توجه اینجا است که سنگاپور به مرکزی اصلی برای آزمایش خودروهای خودران تبدیل شده است. دانشگاه فنی نانیانگ و پارک فناوری CleanTech از سه سال پیش تاکنون میزبان تاکسی های خودران Navia بوده است.
مقامات این کشور در سال جاری مجوز تردد تاکسی های خودران nuTonomy را نیز صادر کرده اند. یکی از این تاکسی ها به تازگی تصادف مختصری داشت، اما این اتفاق باعث توقف اجرای آزمایش نشده است.

پروفسور لام کین یانگ، معاون رییس دانشگاه فنی نانیانگ در مصاحبه ای با شبکه NewsAsia در این باره گفته "تلاش های کنونی در نقاط مختلف جهان بر روی خودروها متمرکز هستند. در نتیجه، این اتوبوس خودران آزمایشی نخستین نمونه در نوع خود است و هدف از آن، بهبود ایمنی در سطح جاده ها، کاهش ترافیک، برطرف کردن مشکل آلودگی و حل مشکل کمبود نیروی کار است."
منبع: engadget
کد مطلب: 425801