۰

آزمایش موفقیت آمیز موشک روسی که می‌تواند ماهواره‌‌های آمریکایی را هدف قرار دهد

به گفته مقامات رسمی پنتاگون، کشور روسیه اخیرا ً موشک ضد ماهواره ای را با موفقیت تست کرده است که قادر است شبکه ماهواره های ارتباطی و ناوبری نظامی ایالات متحده آمریکا در فضا را متلاشی کند.
آزمایش موشک ماهواره‌‌های آمریکایی
آزمایش موشک ماهواره‌‌های آمریکایی
به گزارش پاپایا؛ به نقل از تک شات: در واقع این آزمایش که در شانزدهم دسامبر سال جاری میلادی صورت گرفت، به عنوان سومین تست موفقیت آمیز موشک PL-19 Nudol محسوب می شود و این موضوع باعث نگرانی مسئولین پنتاگون شده است چرا که هم اکنون آمریکا از سیستم دفاعی مناسبی برای حفاظت از ماهواره های خود برخوردار نیست و همین امر موجب آسیب پذیری بیش از حد آنها در فضا می شود.
 
اگرچه به گفته روسیه، این موشک ها صرفاً جهت اهداف دفاعی در برابر بمب های هسته ای طراحی شده است، اما آمریکایی ها چنین عقیده ای ندارند و عنوان کرده اند که این موشک ها در طبقه بندی موشک های ضد ماهواره ای به شمار می روند. بنابر پیش بینی های مقامات پنتاگون، با چند نمونه از این موشک ها می توان شبکه ماهواره های آمریکا را که به منظور اهداف نظارتی و اطلاعاتی به فضا ارسال شده اند، نابود و در نتیجه، تمامی عملیات نظامی این کشور را فلج کرد.
 
مارک اشنایدر از تحلیلگران سابق پنتاگون در این خصوص عنوان می کند:
 
این اقدام روسیه می تواند منجر به شکست ما در درگیری های احتمالی شود. به طوری که با از کار افتادن کامل سرویس GPS و یا بروز هرگونه مشکل برای آن، تمامی حملاتی که از طریق موشک های دوربرد کروز انجام خواهد شد، تحت الشعاع قرار خواهند گرفت و به تبع آن، دقت سلاح های ما به کمترین حد ممکن خواهد رسید.
 
 
روسیه علاوه بر تست موشک Nudol، اخیراً همکاری جدیدی را با کشور چین به منظور توسعه و کار بر روی سایر سلاح های قابل استفاده در مدار زمین آغاز کرده است که از میان آن ها می توان به لیزرهای ضد ماهواره ای و یا ماهواره های کوچکی با قابلیت حمله به زیرساخت های فضایی آمریکا اشاره کرد.
 
 
کد مطلب: 426757