۰

قوه قضاییه بازوی توانمند نظام/ وجود 108 تبعه پاکستانی در زندانهای استان

دادستان زاهدان گفت: تعداد ۱۰۸ تبعه پاکستانی در زندانهای استان هستند که عمده جرایم این افراد مواد مخدر است.
پاکستانی
زندانهای
قوه قضاییه
پاکستانی زندانهای قوه قضاییه
به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان،  نشست دادستان و مقامات امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان با مقامات عالی ایالت بلوچستان پاکستان در زاهدان برگزار شد.
در این نشست دادستان زاهدان به تشریح عملکرد قوه قضاییه در استان پرداخت، و گفت: تمامی دعاوی  که در دستگاه قضایی مطرح می شود یا حقوقی است و یا کیفری که در محاکم رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: در قانون ایران پرونده های حقوقی مستقیم به دادگاع ارجاع می شود و توسط قاضی رسیدگی و در پرونده های کیفری و جزایی به دادسرا می اید و در آنجا قضاوت آن را بازپرس و دادیار انجام می دهند.
حجت السلام موحدی راد با بیان تعریفی از دادگاه های ایران، خاطرنشان کرد: مطابق قانون ایران جرایم سنگین به دادگاه کیفری۱ و جرایم سبک تر به دادگاه کیفری ۲ و جرایم امنیتی داخلی و خارجی به دادگاه انقلاب ارجاع داده می شود.
وی افزود: ما خواستار ارتباط محکم تر با کشور دوست پاکستان مخصوصا ایالت بلوچستان هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه قوه قضاییه  بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: در ایران سه قوه مجریه مقنه و قضاییه در کنار هم مشغول به فعالیت هستند ارتباط کاری داشته ولی وظایف متفاوتی دارند.
وی گفت: تعداد ۱۰۸ تبعه پاکستانی در زندانهای استان هستند که عمده جرایم این افراد مواد مخدر است که با ایجاد تفاهم استرداد مجرمین می توانند ادامه محکومیت خود را در کشور پاکستان متحمل شوند.
این مسئول قضایی اضافه کرد: موافقت نامه انتقال محکومین در سال ۲۰۱۴ بین دو کشور ایران و پاکستان امضا و در سال ۲۰۱۵ در ایران لازم الاجرا شد ولی از سوی دولت پاکستان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد تفاهم بین ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان دیگر کمتر شاهد عبور مرورهای غیر قانونی و بدون مجوز، و قاچاق در مرز این دوکشور باشیم.
 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427122