۰
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان؛

افتتاح چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سرباز/ خدمات درمانی رایگان برای بیش از ۵۰هزار نفر از بیماران نیازمند

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه با پیش بینی درمان بیش از 50هزار نفر از مردم محروم سرباز در دهستان مورتان این شهرستان افتتاح شد.
افتتاح چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سرباز/ خدمات درمانی رایگان برای بیش از 50هزار نفر از بیماران نیازمند
افتتاح چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سرباز/ خدمات درمانی رایگان برای بیش از 50هزار نفر از بیماران نیازمند
به گزارش پاپایا، چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان به همت قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران پیش از ظهر دیروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در دهستان مرزی  «مورتان« از توابع شهرستان سرباز به بهره برداری رسید.
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی مورتان شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا،، با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی « شهید کوروش فیروزی» از ۳۰ بهمن ماه تا چهار اسفند آماده خدمت رسانی به مردم منطقه مورتان شهرستان سرباز است ، اظهار داشت: قرارگاه قدس و بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان نقش مستقیم در راه اندازی این بیمارستان صحرایی ایفا کرده اند.
وی افزود: در این مدت پیش‌بینی می‌شود که بیش از۵۰ هزار نفر از مردم محروم این منطقه از خدمات درمانی رایگان بهرمند شوند.
علیرضا سرگزی  با اشاره به اینکه ۵۳ پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک و فوق تخصص به همراه ۸۷ کارمند بهداشتی درمانی، ۹۰ کادر پشتیبانی در بیمارستان صحرایی « شهید کوروش فیروزی» از استان‌های مختلف کشور حضور دارند، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای بخش های نظیرآزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک عمومی، کلینک تخصصی، کلینیک دندانپزشکی، داروخانه، بخش آموزش بهداشت، بخش‌های بستری مردان و زنان با ظرفیت ۳۲ تخت و همچنین اتاق عمل شامل چهار تخت جراحی است.
وی ادامه داد: سازه این بیمارستان صحرایی شامل پنج دستگاه اتوبوس مجهز، 420 متر مربع چادر و 9 دستگاه خودروی سنگین است.
سرگزی با بیان این مطلب که بیش از  4،5 میلیارد ریال برای راه اندازی این بیمارستان صحرایی هزینه شده است، گفت: گفت: تمامی هزینه های درمانی بیماران در این بیمارستان رایگان بوده و بیمارانی که نیازمند خدمات درمانی بلند مدت و تخصصی‌تری باشند نیز به بیمارستان‌های دیگر اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: پیش بینی شده است که در مدت برپایی این بیمارستان حدود 250 میلیارد ریال خدمات  به بیماران نیازمند ارائه شود.
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: تا کنون ۴۲ بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده است که بیمارستان صحرایی « شهید کوروش فیروزی» چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در استان است که در مناطق محروم و کم برخوردار به بهره برداری رسیده است.
 
انتهای پیام//
 
کد مطلب: 427394