۰
بخشدار مرکزی نیک‌شهر:

انتخاب زن شایسته در نیک‌شهر/ در حاشیه ماندن بانوان کم لطفی به جامعه است

بخشدار مرکزی نیک‌شهر گفت: زنان پا به پای مردان برای ساخت کشور و ارتقای سطح زندگی شهروندان تلاش کرده اند و باید گفت که در حاشیه ماندن بانوان کم لطفی به جامعه است.
بانوان
بانوان
محمد بلوچ‌زهی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به زمان  برگزاری چهارمین سال مراسم بانوی نمونه سال، اظهار داشت:  هر ساله برای ارتقای سطح آگاهی جامعه و نهادینه‌کردن فرهنگ گفتمان و تقویت جایگاه زنان، مراسمی با عنوان بانوی شایسته سال در شهرستان نیکشهر برگزار می شود.
وی افزود: هر ساله همزمان با روز جهانی زن یکی از بانوان فعال و نمونه استان سیستان و بلوچستان با توجه به معیارها و عرف جامعه انتخاب می شود.
بخشدار مرکزی نیک‌شهر، با اشاره به اینکه برخی مخالف برگزاری چنین مراسماتی هستند، بیان کرد: برخی افراد در اقلیت با برگزاری این مراسم مخالف هستند اما ما به کارمان اعتقاد داشته و برای تجلیل از فعالیت های بانوان شایسته استان در راهی که پیش رویمان است با قدرت قدم می گذاریم.
وی ادامه داد: این مراسم هر ساله با استقبال چشمگیری از سوی اهالی جوانان و بانوان روبه‌رو شده که این خود نشان از همراهی مردم و علاقه آنان برای برگزاری چنین مراسماتی است.
بلوچ‌زهی با اشاره به برخی معیار های انتخاب بانوی شایسته سال در دوره های گذشته، خاطرنشان کرد: در سال اول برگزاری این مراسم بانویی برگزیده شد که سه دختر را از چنگال یک قلاده سگ وحشی نجات داده بود اما خودش صدمات بسیاری دیده بود.
وی افزود: امسال برای ترغیب و نهادینه‌ کردن بحث مطالبه محوری، تعدادی  از زنان را که به صورت گروهی برای کمبودهای روستا و مطالباتشان اقدامات مثبتی را انجام داده اند برای شرکت در این مراسم انتخاب کرده ایم.
بخشدار مرکزی نیک‌شهر در پایان با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی صورت گرفته در حوزه بانوان، تصریح کرد: مراسماتی چون پنجشنبه‌های دورهمی و برنامه های آموزشی برای بانوان از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان شهرستان است تا بتوانیم با مشکلات این قشر بیشتر آشنا شده و برای حل آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428208