۰

حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان استان/ بنیاد برکت در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مدرسه می‌سازد

نماینده بنیاد برکت در استان گفت: در سال جاری 75 مدرسه با 376 کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شده و تعهد ساخت 35 باب مدرسه جدید با 210 کلاس درس نیز انجام شده است.
معنوی
حمایت مالی
دانش آموزان
معنوی حمایت مالی دانش آموزان
به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، عصر دیروز سه شنبه جلسه شورای هماهنگی و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
در این جلسه نماینده بنیاد علوی با اشاره به هدف و برنامه های این بنیاد در مناطق محروم، اظهار داشت: سمت و سوی بنیاد علوی به سمت توانمند سازی و محرومیت زدایی است تا جایی که از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ هزار دانش آموز در کل کشور و 25 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان تحت پوشش طرح توزیع البسه این بنیاد قرار گرفته اند.
وی افرود: همچنین بنیاد علوی در سال 95 با تهیه و توزیع سبد تغذیه و کفش برای  ۶۳ هزار مادران شیرده و باردار خدمات ارائه کرده است.
حمایت مالی و معنوی بنیاد علوی از دانش آموزان و دانشجویان استان
مایلی در ادامه در رابطه با وام های دانشجویی این بنیاد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۴هزار و ۵۰۰ دانشجو در کشور و  ۲۱۳ دانشجو در سیستان و بلوچستان از این بنیاد وام دریافت کرده اند که مجموع کل مبلغ وام های پرداختی معادل۵۰۰ ملیون تومان است.
وی گفت: در طرح توزیع کتب کمک آموزشی و نرم افزارهای آموزشی برای دانش آموزان محروم نیز بنیاد علوی به ۷۰ هزار دانش آموز سطح کشور و۱۱ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان کمک کرده است.
نماینده بنیاد علوی با اشاره به برنامه های ساخت کلاسهای درسی در مناطق محروم، بیان کرد: ۲۳۸ کلاس درس برای استان سیستان و بلوچستان طی دو سال در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۸ کلاس با ۳۰ درصد ساخت عملیاتی شده است.
ساخت 75 مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان
در ادامه این جلسه نماینده بنیاد برکت اظهار داشت: در سال جاری 75 مدرسه با 376 کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شده و 35 باب مدرسه جدید با 210 کلاس درس نیز تعهد شده که از این تعداد 10 مدرسه در منطقه مکران و 25 مدرسه در سایر نقاط استان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در مجموع 586 کلاس در سیستان و بلوچستان با همکاری بنیاد برکت ایجاد شده که امیدواریم تا دیگر کلاس های تعهد شده این بنیاد نیز تا پایان سال 96 به بهره برداری برسند.
تدین در پایان با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بنیاد برکت ساخت 43 باب مسجد در استان را در دست ساخت دارد و همزمان 17 خانه عالم نیز درحال ساخت است و این بنیاد قرارداد 88 مرکز جامع سلامت و بهداشتی روستایی را با وزارت بهداشت منعقد کرده است  که به زودی در شهرستان های ایرانشهر،  زابل و زاهدان ساخته می شود که تا کنون بیش از 55 میلیارد ریال از بودجه آن پرداخت شده است.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 426872